Treba Vám vôbec logo?
Logo predstavuje identitu spoločnosti. Prvý dojem vytvára logo, ale vytvára dojem aj to, ak logo nemáte. Ak chcete zistiť aký je význam loga, musíte si položiť jednu otázku: “Koľko veľkých, úspešných a známych spoločností nemá logo?” Ak spoločnosť nemá svoj znak, môže to spôsobiť pochybnosti u zákazníkov, či ste naozaj spoločnosť alebo len nejakí podvodníci. Ak by bolo vyrobené neprofesionálnym dizajnérom alebo vlastníkom spoločnosti, je to niekedy horšie ako by žiadne nebolo.
Keď začínate spoločnosť, častokrát premýšľate o tom, ako znížiť výdavky. Jednou z takýchto možností zníženia nákladov na uvedenie do prevádzky je dizajn firemného loga. Ale je dobrý nápad objednať si nejaké lacné alebo podnikať bez neho?
Jedna z častých otázok je: „Prečo by moje logo malo byť vytvorené na mieru?“ Ak je vytvorené pomocou klipartu (predvytvorené grafické prvky) je možné, že bude vyzerať podobne alebo rovnako ako logá Vašich konkurentov. Tým sa zhorší identifikácia Vašej spoločnosti alebo sa Vaše poznávacie znamenie ľahko bude zamienať s logom inej spoločnosti. Tento prípad môže poškodiť Vašu povesť a peniaze investované do marketingu Vašej značky budú investované zbytočne.
Aké logo vybrať?
Dobré firemné logo poukazuje na hlavné zameranie Vašej spoločnosti, jej hodnoty a pomáha pri úspešnom rozvoji Vášho podnikania. Takisto je dôležité rozlišovať jeho dizajn pre veľké spoločnosti a začínajúce podniky. Logo pre veľkú spoločnosť väčšinou pozostáva len z jedného grafického prvku (napríklad Nike) a je ľahko identifikovateľné, ale pre malé firmy nie je príliš dobrou voľbou, pretože firma bude musieť vynaložiť obrovské množstvo peňazí na jeho propagáciu.
Vlastné alebo profesionálne?
Keď sa vlastník spoločnosti rozhodne vytvoriť si svoju značku sám, zriedkavo vyzerá profesionálne. Výsledky jeho práce môžu slúžiť ako koncept nového nápadu, ale nie ako finálna vizitka jeho firmy, ktorú bude aj reálne používať. Ak chcete vytvoriť úspešné logo, potrebujete viac ako Photoshop a tutoriál z internetu. Musíte mať vedomosti o základoch dizajnu a taktiež musíte mať skúsenosti s dizajnom. Zle vyzerajúce je horšie ako žiadne.
Značka spoločnosti je jednou z najdôležitejších vecí úspešného podnikania. Vysokokvalitná značka hovorí veľmi veľa o svojom majiteľovi, takisto ako aj zlá značka.
Poďme si to zosumarizovať. Logo by malo byť vytvorené na mieru a navrhnuté profesionálnym návrhárom, ktorý sa tomu venuje. Po založení spoločnosti už nebudete mať druhú šancu, urobiť na Vášho zákazníka dobrý prvý dojem. V dnešnom svete máte len pár sekúnd na to, aby ste pritiahli pozornosť zákazníka a urobili naňho dobrý prvý dojem. Častokrát prvý dojem závisí od Vášho loga. Úspešný marketing Vášho podnikania, začína úspešnou korporátnou identitou.
Ak by ste mali nejaké ďalšie otázky ohľadom vyššie spomínaných vecí a korporátnej identity, pokojne nás kontaktujte a mi Vám s radosťou poradíme.