logo dark trans
Strojnícka 1, 080 06 Prešov
+421 948 489 483
info@doublebb.sk

www.doublebb.sk

funny-clanok

6 tipov ako predať lepšie produkt

Sila odporúčaní nemôže byť nikdy podceňovaná. Ľudia, najmä dnes, budú nakupovať výrobky alebo využívať služby, ktoré im boli odporúčané osobami, ktoré poznajú. Ale väčšinu času to nie je možnosť, ktorá je v rukách majiteľa firmy. On ako ďalšiu vec, musí získať odporúčania od svojich už existujúcich klientov a prezentovať ich svojim novým potenciálnym zákazníkom.

 

Odporúčania sú žijúce vyhlásenia od minulých zákazníkov alebo klientov, ktoré uvádzajú, že sú s produktom alebo službou spokojní. Každá firma musí mať odporúčania, aby dokázala vyniknúť na stále preplnenom trhu plnom konkurencie.

 

Existuje veľa výhod prečo mať odporúčania. Tu sú niektoré z nich.

 

shopping bags

 

Odporúčania uspokojujú cieľový trh

 

Odporúčania obvykle znižujú pochybnosti cieľového trhu. V dnešnej dobe je veľa podvodníkov, ktorí zmenili trh na miesto plné nedôvery a strachu. Dôveryhodné odporúčania poskytujú istotu ľuďom, ktorí sa pozerajú po určitom produkte alebo službe. Poskytovanie odporúčaní poskytuje ľuďom oveľa uvoľnenejší postoj k produktu alebo službe.

 

Odporúčania zabezpečujú kvalitu

 

Okrem potvrdenia existencie Vašej firmy a znižovania pochybností, poskytujú odporúčania potenciálnym zákazníkom a klientom istotu o kvalite produktu alebo služby. Skutočnosť, že už existujúci zákazníci si našli čas na to, aby napísali odporúčanie výrobku, odráža aj ich úroveň spokojnosti s produktom alebo službou.

 

Odporúčania poskytujú výhodu

 

Dôveryhodné odporúčania poskytujú konkurenčnú výhodu pre produkt alebo službu. Existuje veľa produktov a služieb na dnešnom trhu a jeden zo spôsobov, ako sa odlíšiť od konkurencie je využitie dôveryhodných odporúčaní.

 

man selling smoothie

 

Existuje mnoho typov odporúčaní. Odporúčania sa zvyčajne kategorizujú podľa zdroja. Tu je niekoľko príkladov:

 

a) Odporúčania od spokojných zákazníkov

 

Toto je pravdepodobne najefektívnejší typ odporúčania. Nič neprevýši odporúčanie od spokojného zákazníka, pretože je to obraz o tom, aký je Váš produkt alebo služba.

 

b) Odporúčania od odborníkov

 

Odborníci môžu byť veľmi dôveryhodnými zdrojmi odporúčaní. Ak renomovaný dermatológ napíše odporúčanie na liečivý krém, určite to pomôže zvýšeniu predaja, však?

 

c) Vyhlásenia celebrít

 

Vo svete, ktorý vedú masmédiá sa stali celebrity veľmi silnými zdrojmi odporúčaní. Dnes sú dokonca všelijaké telešopingové reklamy zamorené odporúčaniami celebrít.

 

Ľudia si môžu myslieť, že získanie odporúčaní od celebrít bude stáť veľmi veľa, ale ak sa jedná o prospešný produkt pre ľudstvo, celebrity sa dokonca môžu vzdať svojich nárokov na honorár.

 

Existuje oveľa viac spôsobov, ako urobiť odporúčanie ešte efektívnejším nástrojom marketingu, než len samotné zhromažďovanie odporúčaní. Dobré odporúčania sú tie, ktoré sa dokážu zmestiť do niekoľkých chytľavých slov. „Stratil som 20 kíl za dva týždne!“ Je príkladom chytľavého odporúčania. Netreba však nikdy preformulovať ani upravovať to, čo Váš klient povedal o Vás a o produkte alebo službe. Ako získať správne druhy odporúčaní, si ukážeme neskôr.

 

Dôveryhodné odporúčania by mali obsahovať aj úplné údaje ľudí, ktorí ich vytvorili. Ich vzdelanie, bydlisko a vek, by mali byť zverejnené vždy, ak je to možné.

 

Vizuálna stránka odporúčaní je tiež veľkou pomocou pri ich používaní. Ak sú klienti ochotní, vyžiadajte si ich fotografiu alebo video pri tom, ako používajú Váš produkt alebo službu.

 

reception

 

 

Takže ako začne vlastník firmy so všetkými tými odporúčaniami?

Tu je niekoľko krokov, ako si uchovať odporúčania:

 

  1. Iba výrobky a služby s vynikajúcou kvalitou si zaslúžia odporúčania, takže sa musíte ubezpečiť, že Váš výrobok alebo služba má výnimočnú kvalitu.

 

  1. Požiadajte o pomoc Vašich zákazníkov. Musíte byť schopný podať svojim zákazníkom správu, že potrebujete získať odporúčania. Ak sú s produktom alebo službou naozaj spokojní, budú viac než ochotní, napísať Vám pozitívne odporúčanie, ktoré Vám prinesie ďalších zákazníkov.

 

  1. Rozprávajte sa so svojimi zákazníkmi. Spýtajte sa ich na to, čo sa im páči na Vašom produkte alebo službe, prečo si vybrali Váš produkt a ďalšie podobné otázky, ako sú tieto.

 

  1. Opýtajte sa ich, či sú ochotní urobiť písomné odporúčanie. Môžete im ponúknuť, aby ste odporúčanie vytvorili sami, na základe ich odpovedí počas rozhovoru, ale odporúčanie bude zverejnené publikované až po ich schválení.

 

  1. Opýtajte sa, či si môžete zaznamenať ich odporúčanie pomocou nahrávača alebo videokamery. Video-odporúčanie je lepšia forma odporúčania, pretože ľudom sa často nechce čítať siahodlhé odporúčania, ale samozrejme, veľa ľudí sa hanbí pred kamerou. Preto im treba dať na výber, aby ste získali aspoň písomné hodnotenie.
  2. Vyberte si najlepšie odporúčania. Použite tie najlepšie, aby ste pozdvihli výhody, ktoré Váš produkt má na základe odporúčaní.

 

Odporúčania sú veľmi účinné pri predaji produktu alebo služby a to je dôvod, prečo by ich mali mať všetky firmy. Poskytujú istotu a bezpečnosť a odrážajú skutočnú podstatu produktu alebo služby.

Post a Comment